Stiri

Termoficare SA a început să monteze echipamentele necesare sistemului de citire la distanţă a contoarelor din locuinţe

Sursa: www.bihon.ro

Pentru clientii societatii locale de termoficare asta insemna ca se pot astepta la vizita unei echipe care trebuie sa schimbe, gratuit, contorul existent. „Reprezentantii nostri si cei ai Elsaco se vor deplasa la fiecare locatie. Oradenii trebuie sa stie ca echipele care ii vor vizita trebuie sa aiba un ecuson si o legitimatie care sa arate ca sunt din partea Termoficare SA”, a spus Dan Cretu, in numele societatii de termoficare.

Proiectul „Sistem informatic integrat pentru citirea si managementul contoarelor din municipiul Oradea si localitatea Sanmartin” a inceput in luna august iar finalizarea lucrarii este estimata pentru decembrie 2016.

Pe credit
„Contractul a fost incheiat in iulie cu Elsaco si are ca termen de executie, 20 de luni. Noi vom incerca sa terminam pana anul viitor in noiembrie”, spune inginerul.
Costul proiectului, aprobat in august, anul trecut, de consilierii locali, este de 4 milioane de euro.
La vremea respectiva, societatea se angaja sa finanteze proiectul printr-un credit furnizor cu rambursare in patru ani. Pentru plata situaiiilor de lucrari compania urma sa emita bilete la ordin, cu sume si scadente lunare egale pe o perioada de patru ani incepand din luna urmatoare finalizarii lucrarilor. Acestea urmeaza sa fie rascumparate prin subventii pentru investitii acordate de Primarie de la bugetul local. Plata efectiva a ratelor ar urma sa inceapa, cel mai tarziu, din anul 2017, dupa punerea in functiune a noului sistem de contorizare.

Contorizare generala
Cretu zice ca primul obiectiv al proiectului este contorizarea tuturor clientilor societatii de termoficare iar al doilea este preluarea automata a datelor. Noile echipamente vor scuti angajatii Termoficare SA de incursiuni in locuintele sau beciurile oradenilor.
Jumatate dintre contoarele din reteaua municipala vor comunica datele printr-un sistem radio iar cealalta jumatate, prin sistemul M-Bus.
„Acum suntem in faza de evaluare a situatiei din teren si de proiectare. Am inceput cu punctele termice 117 si 115 din Rogerius dar pe masura ce avansam, clientii vor fi anuntati”, transmite reprezentantul Termoficare SA.

Citirea prin M-Bus
Sistemul propus se bazeaza pe un dispozitiv M-Bus master si o reţea M-Bus ce interconecteaza contoarele din punctul termic (cablu cu 2 fire la care se conecteaza in paralel cele 5 contoare).
Dispozitivul master detine interfata serială RS232 si/sau RS45, iar pentru conectarea la switch-ul Ethernet al punctului termic (amplasat in viitorul panou de monitorizare si control al punctului termic), este necesar un convertor serial/Ethernet. De asemenea, este posibil ca dispozitivul M-Bus master sa detina direct interfata Ethernet pentru comunicatia la distanta, fara sa mai fie necesar convertor separat.
Se opteaza pentru retea distincta M-Bus de contoare in interiorul punctului termic intrucat:

  • politica de citire poate fi diferita in cazul contoarelor din punctul termic, fata de contoarele de la consumatori (alti timpi de scanare a retelelor)
  • solutiile de citire aplicate pot fi diferite in cele 2 cazuri (PT si consumatori)

Colectarea datelor de la contoare cu ajutorul terminalelor portabile – sistem radio
Echipamentul consta din:

  • Statie PC contoare, pe care este instalat un soft de creare si management rute de citire
  • Truse cu terminal radio portabil, robust, rezistent la conditii extreme
  • Accesorii pentru citirea contoarelor (sonde optice, module radio)
  • Module de interfatare pentru contoare (convertoare M-Bus cu priza optica, module radio cu intrare in impuls)

31 mai, ultima zi de depunere a actelor pentru ajutoarele de caldura. Vezi care sunt documentele necesare

Sursa: www.media.imopedia.ro

Proprietarii care au beneficiat in iarna lui 2015 de ajutorul de incalzire, au obligatia sa depuna documentele justificative referitoare la venituri si numar de membri ai familiei. Data limita pentru depunerea actelor este de 31 mai 2015. Nedepunerea documentelor obligatorii, pana la sfarsitul lunii mai, conduce la recuperarea sumelor acordate, avertizeaza autoritatile din Sectorul 1 al Capitalei.

Primaria Sectorului 1 al Capitalei avertizeaza ca data limita pentru depunerea actelor justificative pentru ajutoarele de caldura este de 31 mai 2015. Cetatenii arondati acestui sector trebuie sa depuna actele la sediul Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului (D.G.A.S.P.C.) din Bulevardul Maresal Averescu nr. 17, pavilion E, parter, de luni pana joi, in intervalul orar 09.00 – 15.00, iar vineri intre orele 09.00 – 12.00.

„In sezonul rece, noiembrie 2014 – martie 2015, peste 900 de familii, dar si persoane singure, au beneficiat de ajutorul financiar pentru incalzirea locuintei. in aceasta iarna, in Sectorul 1 s-au aprobat 336 de cereri pentru acordarea ajutorului in vederea incalzirii locuintei cu energie termica, 488 de cereri pentru incalzirea cu gaze naturale, 100 pentru incalzirea locuintei cu lemne, carbuni si combustibili petrolieri si 28 pentru incalzirea cu energie electrica”, mentioneaza oficialii Sectorului 1.

Potrivit Hotararii Consiliului Local Sector 1 nr. 154/25.09.2014 toate aceste persoane au obligatia sa depuna, pana la 31.05.2015, la sediul D.G.A.S.P.C. Sector 1 urmatoarele documente:

  • taloane pensie/adeverinta de la Casa Pensii (pentru lunile noiembrie 2014-martie 2015) dupa caz, pentru toti membrii familiei;
  • adeverinte de salariu pentru membrii familiei si titularul cererii (in cazul in care sunt salariati), cu venitul net lunar pe fiecare luna in parte pentru perioada noiembrie 2014-martie 2015 inclusiv valoarea bonurilor de masa sau mentiunea ca nu se primesc bonuri din partea institutiei;
  • adeverinte de venit pentru anul 2014 eliberate de catre Administratia Finantelor Publice Sector 1 din Str. Roma nr.7 pentru toti membrii familiei cu varsta peste 18 ani;
  • taloane de alocatie (de stat, plasament sau alte indemnizatii)/extras de cont pentru lunile noiembrie 2014-martie 2015 sau adeverinta eliberata de catre Agentia Pentru Plati si Inspectie Sociala;
  • taloane privind indemnizatia de handicap/buget complemementar sau orice alte indemnizatii acordate potrivit legii dupa caz pentru lunile noiembrie 2014-martie 2015;
  • taloane de somaj pentru pentru lunile noiembrie 2014-martie 2015, dupa caz;
  • alte acte justificative privind veniturile realizate in perioada noiembrie 2014-martie 2015;
  • adeverinta de la Administratia blocului cu privire la numarul persoanelor care au locuit la aceasta adresa in perioada noiembrie 2014-martie 2015, dupa caz;
  • declaratie pe propria raspundere a titularilor/membrilor care nu realizeaza venituri (daca este cazul) pentru perioada noiembrie 2014-martie 2015;
  • declaratie pe propria raspundere a titularilor/membrilor care realizeaza venituri ocazionale (daca este cazul) pentru perioada noiembrie 2014-martie 2015; pentru persoanele membre, in cererea/declaratie pe propria raspundere, care au domiciliul pe raza altui sector al Municipiului Bucuresti sau pe raza altei localitati sunt necesare urmatoarele documente: adeverinta din localitatea de domiciliu ca nu au beneficiat de ajutor de incalzire pentru perioada noiembrie 2014-martie 2015, certificat de atestare fiscala din localitatea de domiciliu si adeverinta de venit pe anul 2014 eliberata de catre Administratia Finantelor Publice a respectivei localitati/sector).

Persoanele interesate pot obtine mai multe informatii de la serviciul de specialitate din cadrul Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 1, la numarul de telefon 021/223.41.93.


 

Telverde: Termoficare si-a lansat o "linie fierbinte" pentru oradenii care vor sa reclame frigul din case

Sursa: www.ebihoreanul.ro

Termoficare se deschide catre clienti. Societatea si-a lansat incepand de luna aceasta o linie de telefon gratuita la care oradenii pot reclama non-stop orice probleme legate de calitatea serviciilor companiei. "Puteti suna, fara nici un fel de costuri, la orice ora, din orice retea, 24 de ore din 24", a declarat Dan Cretu, consilier al companiei, marti dupa amiaza in cadrul intalnirii avute de reprezentantii Termoficare cu cei ai asociatiilor de proprietari din Oradea.

La intalnirea cu cei circa o suta de presedinti si administratori de asociatii adunati in sala mare a Primariei au luat parte printre altii Mihai Cabai, directorul Termoficare, Stanel Necula, administratorul special al Electrocentrale, city managerul Eduard Florea si directorul economic al Primariei, Nadia Has.

Reprezentantii societatii de termoficare le-au prezentat oradenilor masurile luate pentru imbunatatirea relatiilor cu clientii. Pe langa telefonul verde cu numarul 0800-070800, organizatorii intalnirii au mai vorbit depre noua pagina de internet a societatii. Astfel oradenii pot afla de pe portalul termoficareoradea.webidea.ro informatii atat despre sistarea furnizarii agentului termic in diferite zone ale orasului din cauza unor avarii sau reparatii programate cat si despre facturile pe care le au de platit.

"Clientii care doresc sa depuna sesizari personal o pot face la Biroul de relatii cu publicul de la sediul societatii. Biroul este deschis intre orele 7:30 - 20 pentru ca sunt oradeni care lucreaza pana tarziu. Acestia pot depune petitii inclusiv sambata si duminica la serviciul de permanenta", a mai spus Dan Cretu.

In cadrul intalnirii de marti organizatorii le-au mai prezentat reprezentantilor asociatiilor de proprietari investitiile facute anul acesta de Termoficare, planurile de viitor si noutatile legislative legate de obligativitatea montarii de repartitoare de costuri pe caloriferele din condomenii prevazute de legea 121 din 2014.

Profitand de intalnirea cu reprezentantii societatii de termoficare, reprezentantii asociatiilor s-au plans, ca de fiecare data ca, in multe locuri din oras, caloriferele apartamentelor de la etajele superioare raman reci, ca oradenii trebuie sa lase sa curga apa minute in sir pentru a se incalzi si s-au declarat in majoritatea cazurilor impotriva montarii de repartitoare.

"Vreau sa va spun oameni buni ca in cadrul asociatiei de proprietari cea mai importanta lege este hotararea Adunarii Generale formate din proprietarii de apartamente. Aceasta poate fi luata, sa ma iertati, inclusiv cu incalcarea normelor", a pus capat discutiilor un presedinte de asociatie.

Reprezentantii societatilor Termoficare si Electrocentrale si-au propus sa aiba intalniri lunare cu reprezentantii asociatiilor de proprietari pentru a ii informa cu privire la problemele cu care se confrunta sistemul oradean de termoficare si solutiile gasite pentru acestea.


 

Conducerea Termoficare isi da intalnire cu asociatiile de proprietari la Oraselul Copiilor

Sursa: www.ebihoreanul.ro

incalzirea apartamentelor ridica probleme atat furnizorului, cat si consumatorilor de energie termica. Conducerea societatii Termoficare, condusa de directorul Mihai Cabai, invita reprezentantii asociatiilor de proprietari la o dezbatere pe teme specifice care va avea loc marti, 16 decembrie, de la ora 15, in sala de conferinte a Oraselului Copiilor din cartierul Rogerius.

Potrivit unui comunicat al Termoficare, in cadrul intalnirii vor fi prezentate informari cu privire la activitatea societatii in lunile noiembrie si decembrie, stadiul proiectelor de investitii, stadiul lucrarilor de anvelopare a blocurilor, precum si solutii de contorizare individuala a consumatorilor din blocuri.

Intalnirea, la care sunt asteptati inclusiv reprezentanti ai municipalitatii, se va finaliza cu o sesiune de intrebari si o vizita la Punctul Termic 113, cel mai modern din aceasta parte a tarii, amenajat in subsolul centrului de afaceri cu produse agro-alimentare construit pe amplasamentul fostei piete Rogerius.

Participantii la intalnire sunt asteptati sa isi confirme prezenta la numarul de telefon 0800-070800 sau la adresa de email relatii@termoficareoradea.ro.


 

Hotline pentru incalzire. La numarul 0800-070800 pot fi anuntate gratuit avariile din Oradea

Sursa: www.digi24.ro

In prag de iarna, in Oradea a fost lansat un... hotline pentru incalzire. Este un numar verde pe care societatea Termoficare il pune gratuit la dispozitia oradenilor si a locuitorilor din Sanmartin care vor sa anunte avarii in reteaua de distributie a caldurii. Un dispecer va raspunde apelurilor 24 de ore din 24 de ore si va directiona echipele de interventie spre locul unde a fost semnalata defectiunea.

In prag de iarna, in Oradea a fost lansat un... hotline pentru incalzire. Este un numar verde pe care societatea Termoficare il pune gratuit la dispozitia oradenilor si a locuitorilor din Sanmartin care vor sa anunte avarii in reteaua de distributie a caldurii. Un dispecer va raspunde apelurilor 24 de ore din 24 de ore si va directiona echipele de interventie spre locul unde a fost semnalata defectiunea.

Dar situatia tot nerezolvata a ramas, spun oamenii. Acum mai au o solutie la indemana ca sa ceara interventia muncitorilor: o linie telefonica gratuita pusa la dispozitie de societatea Termoficare. Din aceasta saptamana, la numarul 0800-070800 pot fi semnalate toate avariile aparute in retelele invechite de apa calda.

"O sa raspundem la acest telefon non stop, 24 din 24. Vom prelua toate mesajele populatiei utilizatorilor si vom lua masurile care trebuie", confirma Mihai Cabai, directorul general al societatii Termoficare Oradea.

"Serviciul tel verde va permite preluarea operativa a petitiilor si reclamatiilor consumatorilor nostri. Serviciul este apelabil gratuit din orice retea", a precizat Dan Cretu, angajat al societatii Termoficare Oradea.

Sefii societatii oradene de termoficare spun ca retelele de incalzire sunt vechi de aproape 50 de ani. Din acest motiv, se asteapta ca la iarna sa apara multe defectiuni. Doar de la pornirea incalzirii in oras au fost semnalate deja peste 50 de avarii.